logo دریافت اپلیکیشن بست موویز
ورود عضویت
لاک پشت ها پرواز می کنند

دانلود فیلم لاک پشت ها پرواز می کنند Turtles Can Fly 2004

،
PG-13
98 دقیقه
، ،
کارگردان :

داستان فیلم

در نزدیکی مرز عراق و ترکیه در آستانه حمله آمریکا، کودکان پناهنده مانند کاک (ابراهیم) 13 ساله، سرنوشت خود را می سنجند و منتظر می مانند.

حجم مصرفی شما نیم بها محاسبه می‌شود.

لاک‌پشت‌ها هم پرواز می‌کنند Turtles Can Fly (به کردی: کێسه‌ڵه‌کانیش ده‌فڕن) فیلمی جنگی و درام به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی بهمن قبادی، کارگردان ایرانی است که در سال ۱۳۸۳ ساخته شده‌است. فیلم با مدیریت تولید حسین رامه و به زبان کردی است.

نام اولیهٔ آن «ماهواره» یا «سَتَلایت» بود. این فیلم پس از فیلم‌های زمانی برای مستی اسب‌ها و آوازهای سرزمین مادری‌ام سومین فیلم بلند بهمن قبادی است.

این نخستین فیلمی بود که پس از اشغال عراق توسط آمریکا، در عراق ساخته شد. موسیقی فیلم ساختهٔ حسین علیزاده است.

این فیلم به‌عنوان نمایندهٔ سینمای ایران برای اسکار ۲۰۰۴ انتخاب شد و با دریافت ۴۲ جایزه و حضور در ۷۳ جشنواره بین‌المللی در سراسر جهان. به پرافتخارترین فیلم ایران در عرصهٔ جهانی مبدل گشت.

این فیلم توانست به نقدهای مثبتی روبرو شود؛ تا جایی‌که در وب‌سایت راتن تومیتوز امتیاز ۸۸ از ۱۰۰ (fresh) به معنی «تر و تازه» گرفت.

در وب‌سایت متاکریتیک نیز توانست امتیاز ۸۵ از ۱۰۰ (Universal Acclaim) به معنای «تحسین جهانی» از آن خود کند. که با این امتیاز خود در لیست بهترین فیلم‌های ۲۰۰۵ این وب‌سایت، رتبه هشتم را از آن خود کرد.

بازیگران:

  • سوران ابراهیم در نقش کاک ستلایت
  • هیرش فیصل رحمان در نقش هنگاو
  • آواز لطیف در نقش آگرین
  • عبدالرمان کریم در نقش ریگا
  • صدام حسین فیصل در نقش پشیو
  • آجیل زیباری در نقش شیرکو

برخی از نقدهای کوتاه بینندگان خارجی درباره فیلم Turtles Can Fly :

  • فیلمی دردناک و تکان دهنده درباره بدبختی، هزینه های انسانی جنگ و شرایط اجتماعی در اردوگاه های پناهندگان.
  • لاک‌پشت‌ها می‌توانند پرواز کنند، علی‌رغم عنوان خیال‌انگیزش، بینندگان را به توده‌ای از ناامیدی سوق می‌دهد. که در آن نه تنها امید، بلکه تقریباً هر امکانی برای مهربانی ساده انسانی خفه می‌شود.
  • بهمن قبادی بر درد و رنج بهترین کار را می کند. او علاقه زیادی به فیلمبرداری از مردمش (کردها) از درون جامعه، با تمرکز بر مصائب آنها دارد.
  • لاک‌پشت‌ها می‌توانند پرواز کنند اولین فیلم بلندی است که پس از سقوط حسین (ع) در عراق گرفته شده است. و قبادی نویسنده/کارگردان، یک ایرانی، صحنه‌های اصیل تلخی را با نوع خاصی از رئالیسم جادویی ترکیب می‌کند.

 

تماشای آنلاین فیلم هندی

تماشای آنلاین فیلم کره ای

دانلود فیلم های هندی

دانلود فیلم کره ای

فیلم هیجان انگیز

تماشای آنلاین فیلم اکشن

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *