logo دریافت اپلیکیشن بست موویز
ورود عضویت
چ

دانلود رایگان فیلم ایرانی چ Che 2014

، ،
N/A
125 دقیقه

داستان فیلم

مروری بر زندگی دو روزه دکتر مصطفی چمران (فرمانده جنگ ایران و عراق که در آمریکا تحصیل کرده و متخصص جنگ های چریکی بود) این فیلم درباره دفاع برای صلح در پاوه (شهری در ایران) است.

حجم مصرفی شما بصورت عادی محاسبه می‌شود.

در اواخر مرداد سال ۱۳۵۸، مصطفی چمران از طرف دولت موقت مأموریت پیدا می‌کند به پاوه برود و درگیری داخلی به‌وجودآمده در آنجا را خاتمه دهد. سه رأس درگیری موردنظر را مردم پاوه، پیشمرگه‌های حزب دموکرات و رزمندگان پاسدار تشکیل می‌دهند. چمران با تکیه بر نگاه عرفانی و بینش صلح‌جویانه‌اش، هم باید در برابر جسارت و میل به عدالت‌طلبی اصغر وصالی به عنوان فرمانده پاسداران مستقر در پاوه مقاومت کند و…

چ ، Che یک فیلم ایرانی در ژانر جنگی به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا است که در ۱۳۹۲ منتشر شد. این فیلم با بازی فریبرز عرب‌نیا، داستان دو روز از زندگی مصطفی چمران طی نبرد پاوه در جریان شورش ۱۳۵۹–۱۳۵۷ کردها در ایران را به تصویر می‌کشد. دیگر بازیگران مریلا زارعی، بابک حمیدیان، مهدی سلطانی، امیررضا دلاوری، خسرو شهراز و سعید راد هستند.

چ در سی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نامزد نه جایزه شامل سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد که توانست شش جایزه شامل بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای حمیدیان و چند جایزه در زمینهٔ فنی را کسب کند.

برخی از نقدهای کوتاه بینندگان درباره فیلم Che :

جاه طلبی های بالا اما کمی توخالی

امتیاز من بر اساس دقت تاریخی فیلم نیست، بلکه شایستگی آن به عنوان یک فیلم مستقل است.

چه تلاش می کند به جنبه های تاریک فاشیسم و ​​جنگ اشاره کند. بسیار امیدوار کننده شروع می شود، اما تا پایان بسیار غم انگیز به نظر می رسد که در حال شروع است.

بلندپروازانه، اما به شدت از ترس هایی که قصد دارد در صفحه نمایش بزرگ نمایش دهد، کمرنگ شده است. دیالوگ می توانست خیلی بهتر انجام شود. بیشتر شبیه قسمت‌هایی از ماتریکس به نظر می‌رسد که وانمود می‌کردند فلسفی هستند، اما واقعا کپی‌هایی از کلیشه‌های خسته دهه 90 بودند. آنها خیلی کم بودند و فقط به چاشنی فیلم افزودند. چه همه ادویه است.

تماشای آنلاین فیلم هندی

تماشای آنلاین فیلم کره ای

دانلود فیلم های هندی

دانلود فیلم کره ای

فیلم هیجان انگیز

تماشای آنلاین فیلم اکشن

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *